Culinaire Ambiance ontwikkelt exclusieve gin voor abonnees

Culinaire Ambiance bestaat dertig jaar en om dat te vieren hebben wij in samenwerking met een artisanale distilleerder speciaal voor onze abonnees onze eigen gin ontwikkeld.

In ons decembernummer kon je kennismaken met Thomas Cuyvers, de hoogst eigenzinnige distilleerder van gepersonaliseerde gins voor restaurants, bedrijven tot zelfs voetbalclubs toe.

Als magazine hebben wij artisanale en kleinschalige producenten altijd gesteund, maar wij geraakten zodanig gefascineerd door de knowhow en de passie van deze Kempense stoker, dat wij al snel op het idee kwamen om samen met hem een eigen Ambiance-gin te ontwerpen.

30 JAAR, 30 BOTANICALS
Het thema voor onze gin was snel gevonden: Culinaire Ambiance bestaat dit jaar precies 30 jaar en dus moest het getal “30” het motief worden.

Dat het een distilled gin moest worden, daar waren we snel uit: ‘gewone’ gin wordt gemaakt door neutrale alcohol afkomstig van landbouwproducten op smaak te brengen met aromaten. Bij distilled gin wordt de “alcohol met aromaten” nog eens gedistilleerd in een alambiek.

Nadat die knoop was doorgehakt, gingen we samen met Thomas Cuyvers op zoek naar 30 botanicals (de meeste gins bevatten slechts een zevental kruiden) die een evenwichtig smaakpatroon zouden opleveren.

UNIEK EXCLUSIEF CADEAU VOOR ABONNEES
Na veel experimenteren kwamen we tot een harmonieuze spirit waarbij de voor gin klassieke boventoon van jeneverbes ondersteund wordt door fruitige toetsen (abrikoos, mango, bessen…) en pittige kruiden (winterpostelein, kalmoes, Sint-Janskruid…).

Het resultaat is een unieke, exclusieve distilled gin in een beperkte, eenmalige oplage, waarmee we graag onze lezers verrassen. Tot de voorraad strekt krijgt wie een abonnement neemt een fles Culinaire Ambiance-gin “30 Jaar – 30 Botanicals” cadeau.

Klik hier om een abonnement te nemenen u betaalt slechts €95 voor 15 nummers van Culinaire Ambiance en de gin ter waarde van €38, verzendingskosten inbegrepen. Aanbod geldig zolang de voorraad strekt.

Facebook comments